Har du nogensinde overvejet, om det ikke kan betale sig at gå efter det lidt mere særlige og unikke, når det kommer til dit forbrug?

Spørgsmålet er ikke en kritik af de varer, der findes på de gængse markeder, men snarere et spørgsmål om den personlige værdi, der findes i nogle varetyper.

Efterspurgt af forbrugerne

Jo. Forbrugerne vil gerne det unikke og autentiske. Faktisk har det været efterspurgt længe, men virksomheder skal passe på, hvad de lover, hvis ikke deres produkter lever op til det. Smarte slogans og den slags nemme typer marketing er forbi. Man kan ikke blot slå sig op som noget særligt, hvis man som virksomhed slet ikke skaber en autentisk oplevelse. Dét er nemlig ikke ægte. Og det kan ende i en shitstorm, hvis det bliver opdaget, at der er tale om et billigt forsøg på at score billige point. Uden troværdigheden, dør produktet.

Smykker som eksempel

Smykker som f.eks. håndlavede danske smykker (se eksempler her), er noget af det, der er troværdigt. Her er der ikke tale om løfter, man et håndgribeligt originalt produkt, som er tilknyttet et sted i sin fortælling.

Det skaber den ønskede troværdighed, som er en nødvendighed for at skabe salget. Er troværdigheden og historien intakt omkring produktet, er forbrugeren også villig til at byde ind. Det ved de hos Hilbert Kbh, der netop formår at fremvise helt unikke og autentiske smykkeprodukter. Denne type produkter sælger ikke i samme volumen som store internationale mærker, der udsender mange kollektioner til et bredt marked. I stedet er der tale om smykker til dem, der vil dyrke deres egen personlige stil på helt unikke vilkår.

Nogle guldsmede tilbyder endda den ultimative form for personlige og unikke smykker, da de kan omsmelte personers gamle smykker og skabe nye betydningsfulde design. På den måde sammenkæder man historie, nostalgi, personlighed og design til at nyt produkt.

Der er naturligvis forskel prismæssigt, men sammenlignet med et dyrt smykke fra et stort modehus, er det alligevel attraktivt at få fremstillet det helt særlige – når kvalitet og autencitet naturligvis hænger sammen.